1403-01-03 03:49
342
0
89257
شهردار گرگان:

نمی‌توان نقش المان‌ها در زیبایی و معرفی شهر را نادیده گرفت

شهردار گرگان گفت: در دوران معاصر نمی‌توان نقش المان شهری را در زیبایی شهرها و معرفی ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی شهر نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ با آغاز فصل بهار المان‌های شهری جلو و زیبایی خاصی به شهر می‌بخشد و این مسئله باعث جذب گردشگر و ثبت تصاویر یادگاری با این المان‌های شهری می‌شود.

این المان‌ها مامتی برای حذب توریست زیارتی، سیاحتی و گردشگری بوده و از سویی دیگر به نشاط و سلامت روان در زندگی شهری موثر است.

لذا بومی‌سازی المان‌ها بر هویت بخش مبلمان شهری به ویژه برای مسافران و گردشگران بسیار موثر است چرا که فضای شهری یکی از بارزترین عرصه‌های تجلی هویت، فرهنگ و تمدن جامعه شهری است و علاوه بر اینکه تجلیگاه عملکرد بین انسان و فضاست، از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز ارزش بالایی دارد و لذا رسالت و وظیفه مسئولان امر برای انتخاب این المان‌ها مطابق با فرهنگ و سلیقه شهروندان حائز اهمیت است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی با اشاره به این مهم گفت: در دوران معاصر نمی‌توان نقش المان شهری را در زیبایی شهرها و معرفی ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی شهر نادیده گرفت.

شهردار گرگان یادآور شد: می‌توان با طراحی و استقرار یک المان مناسب، شرایط را برای معرفی ظرفیت‌های مختلف مردم منطقه مهیا کرد.

فرشید نیک‌نژاد، مسئول اداره زیباسازی شهرداری گرگان نیز در این رابطه عنوان کرد: باید در طراحی المان‌های شهری به این موضوع توجه شود که المان‌ها فاخر و هنرمندانه‌ طراحی شوند و ما در همین راستا سعی کردیم با طرحی خاص و استفاده از هنر ایرانی اسلامی المان‌های هفت سین را در جای‌جای شهر نصب کنیم.

نیک‌نژاد یادآور شد: به‌عنوان مثال المان سنتی هفت‌سین در میدان وحدت که با الهام از وسایل نوستالژی نیز مزین شده و همچنین در میدان بسیج و در کنار مجسمه سپهبد شهیدسلیمانی با تلفیقی از المان‌های ماه رمضان، هفت‌سین سنتی و اسما الحسنی  که با حرف سین شروع می‌شوند برای مسافران و شهروندان طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: در آینده نیز شهروندان گرگانی قطعا شاهد طرح‌ها و المان‌های مفهومی با توجه به مناسبت‌های خاص در سطح شهر خواهند بود.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.